miercuri, 17 martie 2010

Lumina


  Iarna prelungita, bogata in precipitatii, ce a umplut sutele de gropi de pe sosele si de pe stradutele dintre blocuri, m-a facut sa vad si mai profund dimensiunile saraciei , o boala a zilelor noastre, ce tinde sa devina nevindecabila.
Bolizii cu multi cai putere sau hainele de firma etalate de unii, nu-mi schimba in "roz" parerea. Pe drumul de zece km ce-l fac zilnic spre scoala si inapoi, intalnesc multe carute cu oameni,  pe a caror fata se citeste usor lipsa oricarei sperante. Multe nu au niciun semn reflectorizant  pe timp de noapte, vrand parca sa confirme intunericul  ce s-a cuibarit si in  sufletul lor.
Nici casele nu sunt luminate. Ai impresia ca treci prin sate parasite. Doar la cate una se mai zareste o luminita ce vine de la fereastra cea mai din spate.
Vantul din ultimele zile a redus nivelul apei din gropi, dar... iti aduce in fata un val gros, mizerabil de praf si ambalaje de tot soiul.
Vreau mai repede primavara : in parcuri, in gradini, la ferestre si mai ales... in viata noastra!
http://www.youtube.com/watch?v=pDal-CzQLH4&feature=related

6 comentarii:

  1. Pacat ca sunt prea putini cei vad problema din perspectiva ta... Suntem prea putini si prea mici, iar cei mari si multi care sunt obligati sa observe lucrurile astea se complac in sucul propriu. Superb blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. Primăvara va veni, dar sărăcia va rămâne la locul ei, din păcate...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu as asocia lipsa luminii fizice (generată de sărăcie)cu nelumina sufletească. Crescând putin luminozitatea, la luminita pe care ai văzut-o poate că o biată băbută îsi spunea rugăciunile de seară. În contrabalantă, am văzut saloane extrem de luminate care nu aveau nimic în comun cu spiritualitatea.

    Îmi place articolul tău. M-am obisnuit să scrii frumos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am avut intentia sa asociez cele doua notiuni, dar pentru a nu genera confuzie, poate ca ar fi trebuit sa-i dau alt titlu.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu era o critică, ci o bază de discutie. Nu a fost confuz ce ai scris si nu cred că ar trebui schimbat ceva. Fiecare articol bun, însă, presupune dezbateri constructive. Am întâlnit ideea luminii interioare si a celei exterioare si mi s-a părut interesant să schimbăm câteva idei despre ea. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Da' unde sunt zglobiile versuri? Îmi plăceau.

    RăspundețiȘtergere